Brudzeńskie Jary - Brudzeński Park Krajobrazowy

Menu główne:

Brudzeńskie Jary

Trasy

Wycieczkę rozpoczęłam przy drewnianej tablicy z napisem "Brudzeński Park Krajobrazowy" w miejscowości Parzeń. Tędy także prowadzi szlak czerwony.

Szlak początkowo przebiega przez łąkę. Należy iść skrajem lasu. Pierwszy znak znajduje się dopiero kilkanaście metrów dalej!

Następnie droga schodzi w dół i rozszerza się. Tutaj są wyraźne oznaczenia i trudno się zgubić.

Część szlaku prowadząca przez rezerwat "Brudzeńskie Jary" charakteryzuje się ciekawą rzeźbą terenu.

W wielu miejscach można zauważyć głazy - jedne duże, inne małe, ale prawie wszystkie porośnięte mchem.

Szlak prowadzi wzdłuż strumyka. Często tu przychodzą zwierzęta, aby się napić. Ja zauważyłam sarnę, niestety uciekła, zanim zrobiłam jej zdjęcie.

Tutaj widać, jak rzeczka zakręca.

Powalone drzewa często porastają grzyby i porosty.

Na drzewie widać niedawno odnowiony znak, a w tle wzgórze.

Następnie trasa skręca w lewo i prowadzi pod strome wzniesienie. Tutaj warto schować aparat do pokrowca, gdyż łatwo się poślizgnąć.

Z góry można obserwować niezwykłe widoki. Na zdjęciu widać, jak bardzo strome jest wzgórze.

Później droga nie schodzi już w dół. Idzie się lasem, a czasami polankami, takimi jak na fotografii.

Ze ścieżki niestety już nie widać Skrwy, ale można obserwować także ciekawy krajobraz.

Następnie wychodzi się z lasu do głównej drogi. Szlak prowadzi w prawo do miejscowości Brudzeń Duży. Ja skręciłam w lewo, aby wrócić do samochodu.

W "Brudzeńskich jarach" najbardziej podobała mi się rzeźba terenu. Tereny rezerwatu są niezwykłe i nietknięte przez człowieka!